Economisesc sau cheltuiesc?

Timpul pare că trece atât de repede încât în 2022 se simte vital să urmezi filosofia de viață “Carpe Diem”, dar oare chiar așa simplu să fie?

A trăi clipa, de cele mai multe ori, implică să ai resurse financiare, deoarece sunt sigură că te saturi s-o trăiești în casă, între patru pereți.

Iar de aici intervine cea mai mare contradicție cu mine însumi, de când mă știu: mă distrez sau economisesc?

Nu o să am o poveste demnă de menționat în cărțile lui Robert Kiyosaki cum că de la primul bănuț primit eu am pus 10% deoparte pentru că nu-i așa. De la primul bănuț primit la cheltuit la blană pe înghețată și reviste W.I.T.C.H. sau Princess, iar pe măsură ce am crescut am găsit, evident, alte lucruri de cumpărat.

O secundă nu m-am gândit la economii până la 22 de ani. Mi se părea că sună așa a termen pentru oameni zgârciți.

Iar la 22 de ani am citit Tată bogat, tată sărac, mai mult pentru că tot auzeam oamenii vorbind de ea.

Oh,boy, și ce rău mi-a părut că n-am citit-o mai devreme. De atunci mi s-a declanșat o sete de a citi numai așa ceva. Inclusiv în ziua de astăzi prefer oricând o carte de educație financiară/ dezvoltare personală decât beletristică.

Well, știți și că la teorie suntem toți super! Însă apoi intervine viața reală unde, culmea, trebuie să le și punem în practică pentru a face o schimbare reală.

Am aflat că nu e bine să ții banii la saltea, că se devalorizează și indicat ar fi să găsești un instrument bancar sau nebancar de unde să poți obține o dobândă care să bată inflația.

Am cercetat puțin piața și am aflat că depozitele bancare sunt slăbuțe pe dobânzi.

Am mai încercat și cu un alt instrument care era la bază o asigurare de viață la care era atașat un plan de acumulare, însă am renunțat la el și am decis să ne îndreptăm spre crypto.

Evident, varianta aleasă e mai riscantă. Marius e cel ce se ocupă de acumulare de informații & urmărit progrese/regrese, eu nu am răbdare și mă pierd în ele.

Încă sper ca într-o zi să-mi rezerv timp pentru asta, poate fac cum am făcut cu yoga, după 7 ani.

Există, bineînțeles, variante simple, fără grad de risc.

Una dintre cele de care am aflat de curând este CAR Top Invest Craiova.

Îmi amintes vag că auzisem de CAR pe la părinți și bunici când era mică, nu am avut niciodată curiozitatea de a întreba “ce-i ăla?”.

Câțiva ani mai târziu, am trecut pe lângă sediul lor și am citit “Casa de Ajutor Reciproc” și eram “Ahaaaa, de la asta venea CAR.”

Mă gândeam că e ceva mai old și că noile instrumente financiare îl bat la fund.

Am fost surprinsă să aflu că oferă un randament mai bun decât depozitele bancare.

Pe deasupra, știți cum toți urâm taxa de transport, nu? Probabil vi s-a întâmplat să vă notifice coșul de cumpărături că mai aveți de adăugat produse în valoare de minim 50 lei pentru a primi transport gratuit.

Ați adăugat sau ați plătit 15-20 lei?

Well, la CAR Top Invest nu există nici comisioane pentru depunere și retragere, ceea ce e un mare plus.

Și acum vine întrebarea “Ok, ok, dar de ce aș face asta în loc să investesc?”. That’s pretty easy.

După cum ziceam mai sus, investițiile în crypto sau pe bursă nu sunt pentru toată lumea.

Pentru cei mai lazy dintre noi, clar nu.

Investiția înseamnă să aloci timp educației, să te documentezi, să iei niște decizii și, uneori mai înseamnă ca banii tăi să atârne de un fir de ață, dacă nu ai calculat cu grijă decizia respectivă.

Este un depozit de orice fel calea rapidă spre îmbogățire?

Nu. Însă e calea rapidă spre siguranță.

De ce avem nevoie de siguranță?

Ei bine, nu știu voi, dar eu o iau razna când mă lovesc de situații incerte.

Mi-e destul de greu să fiu 100% spontană, deoarece sunt, mai degrabă, control freak.

Replica “Vedem noi” mă scoate din minți când vine vorba de lucruri importante.

Și probabil știți că niciodată nu ți se strică mașina/ telefonul sau orice altceva în ziua de salariu, ci fix când ai 3 lei în buzunar.

Acesta e motivul pentru care e important să îți rezolvi partea de siguranță financiară, să ai o plasă de siguranță.

Acum că am citit ceva despre asta, CAR-ul nu-mi mai pare, brusc, așa de old, ci chiar parcă a devenit destul de cool și mă face să iau în considerare un depozit la ei în ideea de siguranță financiară.

Am avut ocazia de a adresa conducerii CAR Top Invest 3 întrebări:

1. Cum devii membru CAR?

Simplu! Intrați pe site-ul CAR Top Invest Craiova la secțiunea depozite online, https://casadeajutorreciproc.ro/depozite-online ,completați Formularul de Înscriere, depuneți o singura dată un fond social de minimum 10 lei și sunteți membru CAR. Apoi decideți ce vreți să faceți, să economisiți sau să solicitați un credit CAR. Dacă vreți să economisiți, oricând puteți să vă constituiți un fond social prin transfer bancar, Pentru suma economisită și pentru toate operațiunile efectuate primiți un extras. Pentru un împrumut trebuie să veniți la sediul nostru din str. M. Kogalniceanu, nr. 19, vsv Casa Județeană de Pensii Dolj, să discutăm detaliile.

2. Se impozitează dobânda câștigată la un depozit CAR?

Nu. Prin Legea Codului Fiscal 227/ 2015, art. 93, lit. B, veniturile obținute ca dobândă în funcție de fondul social de către membrii caselor de ajutor reciproc, nu se impozitează. Dobânda oferită de CAR Top Invest este de 7,5 % pe an cu capitalizare inclusă, este una netă. Încă un motiv pentru care persoanele își transferă economiile din depozite bancare, în fonduri sociale la CAR.

3. Care este rata de neperformanță a creditelor acordate de CAR și cum îi afectează acest lucru pe investitori?

Știu că pare neverosimil, dar CAR- urile, în general, nu au credite neperformante. Acordăm împrumuturi numai cu giranți, în funcție de valoarea acestora se solicită 1-3 giranți. Acest aspect ” afectează” în mod pozitiv persoanele membre CAR care au economii, în sensul că acest fapt dă încredere și siguranță membrilor economisitori. Avem puține situații în care trimitem contracte de împrumut în executare silită, dar acestea sunt, în cele mai multe cazuri achitate înainte de punerea în executare.

Voi economisiți sau cheltuiți?

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe